Synpunkter & klagomål

Det är viktigt för oss är att du som kund är nöjd med oss och de tjänster som vi tillhandahåller. Skulle du ändå inte vara nöjd och önskar reklamera eller klaga på något ber vi dig följa instruktionerna nedan.

Reklamation

Om du känner dig missnöjd med något är du alltid välkommen att framföra dina synpunkter till oss. Kontakta oss så snart som möjligt om något inte stämmer. Det ökar förutsättningarna för oss att hitta en gemensam lösning på problemet. 

Klagomål

Om du ändå inte är nöjd ska du kontakta bolagets klagomålsansvarige. Klagomålet skall framföras skriftligen. Handläggningen underlättas om du bifogar dokumentation av ärendet i form av kopia på rådgivningsdokumentation, avräkningsnota, depå-/värderingsrapporter, minnesanteckningar eller liknande.

Klagomålsansvarig kommer att besvara ditt klagomål så snart som möjligt. Om klagomålsansvarig inte finner anledning att ändra Svensk Värdepappersservices beslut kommer du att informeras skriftligen om hur du kan gå vidare med ditt klagomål.

Klagomålsansvariges kontaktuppgifter är:

Svensk Värdepappersservice
Att: Klagomålsansvarig
Grev Turegatan 14
114 46 Stockholm

E-post: klagomalsansvarig@svp.se 

Konsumenternas Bank- och Finansbyrå

Om du önskar diskutera ditt ärende med en utomstående part är du välkommen att ta kontakt med Konsumenternas Bank- och finansbyrå: www.konsumentbankbyran.se.

Kommunala konsumentvägledare

Du kan också vända dig till den kommunala konsumentvägledaren i din kommun. Konsumentverket svarar inte på enskilda frågor och ingriper inte i enskilda tvister, men kommunala konsumentvägledare arbetar i nära kontakt med Konsumentverket och kan ge värdefulla råd i enskilda tvister och ärenden. Telefonnummer och e-postadress till lokala vägledare går att finna på deras hemsida www.konsumentverket.se.

Allmänna reklamationsnämnden

Skulle ditt klagomålsärende fortfarande inte resultera i ett tillfredsställande resultat har du möjlighet att göra en skriftlig anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). För att ARN ska kunna ta upp ärendet krävs det att ditt krav överstiger ett visst minimibelopp. En anmälan till ARN skall ske inom sex månader från det att Svensk Värdepappersservice första gången helt eller delvis avvisat ditt anspråk. Från ARN ges rekommendationer om hur tvisten mellan dig och Svensk Värdepappersservice bör lösas: www.arn.se.

Prövning i domstol

Slutligen kan du även vända dig till domstol med en stämningsansökan mot Svensk Värdepappersservice. I ett sådant fall bör du anlita ett ombud som kan bistå med nödvändig hjälp i processen samt göra en bedömning av ärendet och utsikterna för framgång i tvisten.

Ta del av vad som händer hos oss

Rådgivarintervju: Jonas Ljung, Kapitalinvest

20 november 2024

Möt Jonas Ljung med en bakgrund både på investmentbank i London och rådgivarbolag i Stockholm. Idag driver han sitt eget bolag Kapitalinvest och njuter av friheten att kunna bestämma över sin tid och sina  kundrelationer.

Läs mer

Finansbranschens viktiga roll i arbetet för en mer hållbar värld

31 oktober 2024

Under många år har FN och EU fokuserat på att vi ska leva vårt liv på den här planeten på ett sätt som gör att resurserna räcker för våra efterkommande generationer. Det finansiella systemet spelar en central roll när det kommer till allokering av resurser och finansiering av hållbara utvecklingsprojekt.

Läs mer

Simplicity: Det spökar på aktiemarknaden

29 oktober 2024

Bus eller godis? På aktiemarknaden är det både och som gäller när Halloween står för dörren. Halvåret efter Halloween brukar vara bättre än den andra halvan, och så ska det rimligtvis inte vara. Eller?

Läs mer